دسته بندی نشده

چرا لاغر نمی‌شوید؟ 12 دلیل برای اینکه وزن کم نمی‌کنید

برنامه خواب شما به هم ریخته است

اگر بیش از 9 ساعت در شب بخوابید، ممکن است دوستان‌تان به شما حسادت کنند. اما خواب زیاد یا کم، کمتر از 5 ساعت در شب، می‌تواند با افزایش وزن ارتباط داشته باشد. هر دو می‌توانند هورمون‌هایی را کنترل کنند که اشتها و گرسنگی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

به اندازه کافی آب نمی‌نوشید

هر روز بین 2 تا 6 فنجان آب می‌تواند به شما در کاهش وزن اضافی کمک کند. آب به هیچ وجه کالری ندارد، بنابراین بدون افزایش وزن، تشنگی شما را برطرف می‌کند. و وقتی آب کافی می‌نوشید ، احتمالاً کمتر می‌توانید سودا، آب میوه یا انوع متفاوتی از قهوه را که حاوی شکر است، بنوشید. کالری زیاد در نوشیدنی های شیرین می‌تواند به افزایش وزن شما اضافه کند.

برای خوردن غذا مدت طولانی منتظر می‌مانید

هنگامی که بین وعده های غذایی خود بیش از حد فاصله می دهید ، متابولیسم بدن کاهش می یابد و نمی تواند تمام کالری دریافتی در وعده بعدی را بسوزاند. این کالری های اضافی ممکن است به عنوان وزن اضافی در بدن شما ماندگار شوند. و علاوه بر این ممکن است پرخوری کنید زیرا بیش از حد گرسنه هستید. وعده های خود را کوچکتر در نظر بگیرید و تعداد وعده ها را افزایش دهید.

آب ناکافی

اغلب بیرون غذا می‌خورید

 ممکن است از آشپزی کردن متنفر باشید. اما اگر بیشتر وعده‌های غذایی خود را از  رستوران‌ها تهیه کنید، تحت کنترل داشتن وزن‌تان دشوارتر خواهد بود. وزن افرادی که روزانه ناهار را بیرون می‌خورند می‌تواند حدودا 2 کیلوگرم بیشتر از کسانی که آن وعده را در منزل مصرف می‌کنند باشد.

بیشتر روز را نشسته‌اید و تقریبا فعالیت ندارید

کار پشت میز کار یا اعتیاد به تماشای تلویزیون ممکن است کنار گذاشتن اضافه وزن مزاحم را برای شما دشوار کند. وقتی بیشتر اوقات می‌نشینید، بدن می‌تواند توانایی خود را برای آگاهی از مقدار زیاد غذایی را که خورده اید از دست بدهد (می‌توانید پرخوری کرده و وزن خود را افزایش دهید). حتی وقفه‌های کوتاه مدت ورزشی در طول روز می‌تواند به سلامت شما کمک کند. برای سه پیاده روی 10 دقیقه‌ای  در طول روز خود را آماده کنید.

شما با غذا خوردن به خود پاداش می‌دهید

ورزش یک روش عالی برای کاهش وزن است – باعث سوزاندن کالری و ایجاد توده عضلانی می‌شود- اما اگر بعد از هر تمرین به یک شام یا اسموتی بزرگ بپردازید، در واقع تمام عرق های ریخت شده خود را باطل کرده اید. مراقب نوشیدنی‌های ورزشی پر قند و  وعده‌های پروتئینی باشید. اگرچه آنها می‌توانند تشنگی شما را برطرف کرده و یا باعث تقویت انرژی بعد از تمرین شوند ، اما می توانند کالری زیادی هم داشته باشند.

استرس باعث حمله ور شدن شما به سمت میان وعده ها می‌شود

اگر احساس تنش می‌کنید، احتمالا برای رفع سریع اضطراب به دنبال درمان های ناسالم و پرکالری هستید. و این ممکن است باعث شود وقتی واقعا به غذا احتیاج ندارید غذا بخورید.

شما برای تصمیم‌های غذایی عجولانه عمل می‌کنید

ارزشمند است که وقت خود را برای برنامه ریزی وعده‌های غذایی و میان وعده‌های سالم خود تنظیم کنید تا وسوسه نشوید که چیزی را در لحظه انتخاب کنید. حتی اگر فعالیت کافی داشته باشید، اگر تمایل به خوردن فست فود یا میان وعده‌های شیرین یا نوشابه گازدار داری ، می‌توانید چند کیلویی وزن اضافه کنید. به نظر می‌رسد بدن شما این کالری‌ها را همان انرژی دریافتی از غذاهای سالم نمی‌داند (خیلی زود آنها را تجزیه می کند). فیبر آنها نیز کم است، بنابراین بعد از آن احساس سیری نمی‌کنید و احتمالاً بیشتر می‌خورید یا می‌نوشید.

تیروئید شما کم کار است

اگر این غده ریز جلوی گلو کم کار باشد، می‌توانید 2 تا 5 کیلوگرم وزن اضافه کنید. تیروئید شما هورمون هایی تولید می کند که سطح انرژی و نحوه تجزیه غذا توسط بدن را کنترل می‌کنند. اگر به اندازه کافی آنها را تولید نکنید، کاهش وزن دشوار است. همچنین ممکن است احساس نفخ کنید زیرا بدن شما مقدار زیادی آب و نمک را نگه می‌دارد. اگر فکر می‌کنید ممکن است مشکل تیروئید داشته باشید، با پزشک خود صحبت کنید. دارو می‌تواند کمک کننده باشد.

داروهای شما

برخی از داروهایی که برای مشکلات سلامتی مصرف می‌کنید می‌توانند کمی چاق کننده شوند. به عنوان مثال، استروئیدها می توانند متابولیسم شما را تغییر دهند و احساس گرسنگی بیشتری در شما ایجاد کنند – ممکن است پرخوری کنید و چربی‌های اضافی شکم به دست آورید. حتی آنتی هیستامین‌هایی که تب یونجه شما را آرام می کنند می‌توانند باعث افزایش وزن شوند. آنها ماده شیمیایی بدن شما  برای کنترل اشتها را کم می‌کنند ، بنابراین ممکن است بیشتر بخورید.

یائسگیدوران یائسگی

اگر مانند اکثر خانم‌ها هستید، ممکن است در دوران یائسگی وزن شما بالا برود. تغییر در هورمون‌ها ، توده عضلانی کمتر و خواب کم در اثر گرگرفتگی می‌تواند به اضافه وزن منجر شود. اگر خسته از خواب بیدار شدید، احتمالاً می‌خواهید بعداً در طول روز میان وعده‌هایی بخورید تا انرژی شما را افزایش دهد.

با پزشک خود مشورت کنید

برخی از مشکلات سلامتی حتی در صورت رژیم گرفتن و ورزش کاهش وزن را بسیار دشوار می‌کند. ژن‌های شما همچنین می‌توانند در وزن شما یا ذخیره چربی بدن نقش داشته باشند. اگر به نظر می‌رسد نمی‌توانید لاغر شوید با پزشک خود صحبت کنید. آزمایشات نشان می‌دهد که آیا شما یک مشکل سلامتی دارید که کاهش وزن را سخت می‌کند و یا می‌توانید برای غلبه بر آن دارو یا کمک دیگری دریافت کنید.

تست ژنتیکتست ژنتیکی LifeandMe

گزارش سبک زندگی LifeandMe وضعیت ژنتیکی شما در مولفه‌های مربوط به کاهش وزن مانند چاقی، میل به مصرف میان وعده ‌ها، میزان چربی کل و…  را مشخص می‌کند. سپس در جلسات مشاوره فردمحور متخصصان با در کنار هم قرار دادن وضعیت محیط، ژنتیک و علایق و سلایق شما رژیم های منحصر به فرد با حداقل نیاز به آزمون و خطا را در اختیار شما قرار می‌دهند.

برای تغییر همین حالا اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *