دسته بندی نشده

هرآنچه باید از یوگا بدانید

در طول تاریخ انواع متفاوتی از تمرین های ورزشی برای مدت کوتاهی مد می‌شوند و به سرعت از یادها می‌روند، اما در واقع هیچ برنامه تمرینی به اندازه یوگا ماندگار نیست. بیش از 5000 سال است که وجود دارد.

یوگا بیشتر از سوزاندن کالری و تقویت عضلات عمل می کند. در واقع یک تمرین کامل ذهن و بدن است. یوگا ترکیبی از حالت های قدرتی و کششی با تنفس عمیق و مراقبه (meditation)  یا تن آرامی (relaxation)
 است.

بیشتر از 100 سبک متفاوت یوگا وجود دارد. برخی از آنها سریع و شدید هستند و برخی دیگر نرم و آرام‌تر.

نمونه هایی از سبک‌های مختلف یوگا عبارتند از:

هاتا یوگا:  این سبک یوگا از حرکات ساده‌ای تشکیل می‌شوند که درگیر تنفس هستند. این سبک از لحاظ فیزیکی و روحی بسیار چالش انگیز است.

وینیاسا یوگا: از مجموعه‌ای از ژست‌ها تشکیل شده که به شکل سریالی و نرمی پشت سر هم قرار می‌گیرند.

پاور یوگا: یک تمرین سریعتر و با شدت بالا‌تر که عضله می‌سازد.

اشتانگا یوگا: مجموعه ای از ژست ها، همراه با یک روش تنفس خاص. این روش به شکلی شبیه به سبک وینیاسا است.

هات یوگا: این مجموعه شامل 26 حالت چالش برانگیز است که در یک اتاق گرم با دمای بالا انجام می شود.

آینگار یوگا:  نوعی یوگا است که از وسایل جانبی مانند بلوک، بند و صندلی استفاده می کند تا به شما کمک کند بدن را در یک راستای مناسب قرار دهید.

شدت یوگا بسته به نوع حرکت متفاوت است

شدت تمرین یوگای شما بستگی به این دارد که کدام سبک از یوگا را انتخاب کنید. تکنیک هایی مانند یوگای هاتا و آینگار ملایم و کند هستند. هات و پاور یوگا سریعتر و چالش برانگیزتر هستند.

 

همه چیز درمورد یوگا

تاثیر یوگا برروی بدن

شکم و کمر:

بله حالت هایی از  یوگا وجود دارد که تقریباً هر عضله اصلی را هدف قرار می دهد.

بازوها:

 بله با یوگا ، شما بازوهای خود را نه فقط با وزنه و دستگاه بلکه با وزن بدن خود نیز می‌توانیدبسازید.

پاها:

بله حرکات یوگا روی هر تمام پاها ، از جمله عضلات چهار سر ران ، باسن و ران شما کار می کند.

عضلات باسن:

درست است. اسکات ، پل و حالت جنگجو یوگا شامل خمیدگی های عمیق زانو است که عقب مجسمه تری به شما می دهد.

کمر: حرکاتی از یوگا هستند که  به عضلات کمر شما کشش خوبی می دهد. جای تعجب نیست که تحقیقات نشان می دهد یوگا برای تسکین کمردرد مفید است.

به خاطر داشته باشید

انعطاف پذیری: بله ژست های یوگا باعث کشش عضلات و افزایش دامنه حرکتی شما می شود. با تمرین منظم ، انعطاف پذیری شما را بهبود می بخشند.

تمرینات هوازی: نه. یوگا ورزش هوازی در نظر گرفته نمی شود، اما انواعی از آن، مانند یوگای قدرتی، باعث عرق ریختن شما می‌شود. و حتی اگر یوگا هوازی نیست ، برخی تحقیقات نشان می دهد که می تواند به  اندازه ورزش‌های هوازی برای بهبود سلامتی مفید باشد.

قدرت: برای نگه داشتن بدن در حالت تعادل ، نیروی زیادی لازم است. تمرین منظم باعث تقویت عضلات بازوها ، پشت ، پاها و شکم و کمر بدن شما می شود.

مسابقه: یوگا ورزش رقابتی نیست. روی تمرین خود تمرکز کنید و خود را با افراد دیگر کلاس خود مقایسه نکنید.

 

تاثیر یوگا

در ادامه به چند سوال پر تکرار در مورد یوگا پاسخ می‌دهیم.

هزینه یوگا چقدر است؟

بسیار متفاوت است. اگر از قبل مت یوگا دارید یا می‌دانید از کجا آن را تهیه کنید، می‌توانید از همین حالا به شکل رایگان تمرینات خود را در خانه آغاز کنید. کلاس های یوگای مختلف هزینه های متفاوتی را برای شما خواهند داشت.

برای مبتدیان مناسب است؟  

بله. افراد در هر سنی و سطح آمادگی جسمانی می توانند ابتدایی ترین حالت های کششی یوگا را انجام دهند.

بیرون از منزل می‌توان آن را انجام داد؟

بله شما می‌توانید هر کجا که خواستید یوگا کنید. خارج یا داخل منزل.

تمرین در منزل:  

امکان پذیر است. تمام چیزی که نیاز دارید فضای کافی برای انجام حرکات یوگا است.

تجهیزات مورد نیاز؟

نه. شما به هیچ وسیله ای نیازی ندارید زیرا برای مقاومت، به وزن بدن خود اعتماد خواهید کرد. اما احتمالاً می خواهید از مت یوگا برای جلوگیری از سر خوردن در حالت های ایستاده و نشتن و دراز کشیدن استفاده کنید. تجهیزات اختیاری دیگر، شامل یک توپ یوگا برای تعادل، یک یا دو بلوک یوگا و بندهایی است که به شما کمک می کند تا به پاهای خود  انعطاف بیشتری بدهید یا دستان خود را از پشت به هم متصل کنید.

در آخر

انواع مختلفی از یوگا وجود دارد ، از هاتای آرام تا پاور یوگای قدرتی. انواع مختلف تمرین، شما را به سطحی از ارتباط ذهن و بدن می رساند. می تواند به شما ضمن کسب انعطاف پذیری و قدرت، در آرامش و تمرکز کمک کند. یوگا همچنین می تواند روحیه شما را تقویت کند.

حتی اگر کتابهای آموزشی و DVDهای زیادی در مورد یوگا وجود دارد ، ارزش آن را دارد که در برخی از کلاسها با یک مربی خوب شرکت کنید. می تواند نحوه انجام وضعیت ها را به شکل صحیح‌تری به شما نشان دهد.

در چه صورت یوگا برای شما مناسب نیست؟

اگر تمرینات سریع و رقابتی را دوست دارید ، یوگا برای شما مناسب نیست. یوگا از نظر جسمی و روحی  می‌تواند بدن شما را به توازن نزدیک کند و برای شما لازم است، حتی اگر آن را به عنوان تمرین اصلی در نظر نگیرید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *