دسته بندی نشده

راه‌کارهایی برای شادابی و زیبایی پوست

جوانی و شادابی پوست‌ شما درگرو مراقبت‌های پوستی پیاپی و‌منظم است، بنا‌براین ما قصد داریم تا با معرفی راهکارهای پوستی ساده به شما جهت حفظ سلامت پوست‌تان کمک کنیم.

استفاده از مرطوب‌کننده مناسب پوست:

برای جلوگیری از بروزآکنه ناشی از خشکی پوست و حفظ میزان چربی پوست از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

برخی از افراد فقط در صورت احساس خشکی یا ترک خوردگی به دنبال مرطوب‌کننده هستند، اما مرطوب‌کننده می‌تواند به انواع پوست کمک کند. مرطوب نگه داشتن پوست، هم چربی و هم خشکی را کنترل می‌کند. برای آبرسانی بیشتر، می‌توانید ماسک صورت مرطوب کننده‌ را به مدت 10-20 دقیقه روی پوست خود قرار دهید.

استفاده از ضد آفتاب:

از ضدآفتاب استفاده کنید. ضد آفتاب فقط مخصوص تابستان نیست، پوست شما هر روز حتی در زمستان (و حتی داخل منزل) به محافظت نیاز دارد. اکنون ضد آفتاب برای هر نوع پوستی وجود دارد. با استفاده از آفتاب‌های مخصوص پوست‌های چرب، صورت شما مات و بدون جوش باقی می‌ماند. برای محافظت از خود، همیشه هنگام بیرون رفتن از کرم ضد آفتاب با طیف گسترده، SPF 15 استفاده کنید. SPF مخفف Sun Protection Factor است و میزان نور ماورا UV بنفش را از روی پوست شما مسدود می‌کند.

رژیم غذایی مناسب: پوست ما بزرگترین اندام و همچنین قابل مشاهده‌ترین عضو ما است. مشکلات پوستی و پیری زودرس اغلب باعث اضطراب و عزت نفس پایین می‌شود همچنین بسیاری از ما برای مقابله با لکه‌ها، بیماری‌های پوستی (مانند آکنه) یا معکوس کردن علائم پیری به پمادهای گران قیمت، داروها و حتی جراحی روی می آوریم، اما برای دستیابی به چهره‌ای درخشان و جوان واقعیتی وجود دارد وآن این است که رژیم غذایی نقش اساسی در سلامت کلی ما دارد. در اینجا چند ماده غذایی آورده شده است که به شما کمک می‌کند پوستی سالم و درخشان داشته باشید.

آووکادو

آووکادو مملو از چربی‌های سالم است که پوست شما را لطیف و مرطوب نگه می‌دارد. آن‌ها همچنین حاوی ویتامین E و C هستند که هر دو برای سلامت پوست ضروری هستند. ویتامین E شما را از آسیب محافظت می کند. ویتامین C به تولید کلاژن، پروتئین اصلی ساختاری که مسئول سلامت پوست است، کمک می‌کند.

فلفل دلمه‌ای

فلفل دلمه‌ای،  حاوی بتاکاروتن است که بدن شما آن را به ویتامین A تبدیل می‌کند.

ویتامین A ،  فیبروبلاست‌هایی را توسعه می‌دهد که باعث ایجاد بافت در اعماق لایه‌های پوست شما می‌شوند و پوست را محکم نگه می‌دارد. فلفل دلمه‌ای همچنین منبع خوبی از ویتامین C است.

کلم بروکلی 

کلم بروکلی مملو از ویتامین‌های A و C و همچنین روی است که سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و به مقابله با آکنه کمک می‌کند. همچنین یک آنتی اکسیدان قوی است، که به جلوگیری از رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. کلم بروکلی همچنین حاوی لوتئین است که رفتاری مشابه بتاکاروتن دارد.

شکلات تلخ

کاکائو سرشار از آنتی اکسیدان است که به محافظت از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش مضر کمک می‌کند. این آنتی اکسیدان‌ها به بهبود ضخامت و بافت پوست ، آبرسانی (کاهش چین و چروک و خطوط ریز) و جریان خون کمک می کنند.

آجیل و دانه‌ها

آجیل و دانه‌ها منابع عالی مواد مغذی برای پوست شما هستند. آن‌ها حاوی چربی‌های سالم (مانند امگا 3 گیاهی)، پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. به‌راحتی می‌توانید آجیل و دانه بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانید. سعی کنید آن‌ها را به وعده‌های غذایی مانند اسموتی‌ها و سالادها اضافه کنید یا در وعده‌های غذایی به عنوان یک میان وعده سبک با مقداری میوه خشک یا ماست ترکیب کنید. برخی از بهترین مغزها و دانه‌ها برای پوست شما عبارتند از:

بادام‌ها

پسته

فندق

آجیل کاج

گردو

دانه‌های چیا

دانه کدو تنبل

دانه‌های آفتابگردان

از محصولات مراقبتی بدون رایحه استفاده کنید:

رایحه‌های موجود در محصولات مراقبت از پوست معمولاً مواد شیمیایی ساخته شده توسط بشر هستند که باعث تحریک و خشک شدن آن می‌شوند. بنابراین اگر پوست حساسی دارید، بهتر است سراغ لوسیون‌ها و پاک کننده‌های بدون بو بروید.

از دست زدن به صورت خود پرهیز کنید: دست‌های ما درطول روز به واسطه فعالیت‌های روزانه آلوده می‌شوند بنابراین تماس دست های آلوده و پوست صورت مان سبب بروز جوش‌های ریز وآکنه می‌شود.

پوست خود را با ویتامین‌ها تغذیه کنید: ویتامین‌های مورد نیاز رامی‌توانید از طریق رژیم غذایی مناسب تامین کنید.

ویتامین A: به گردش پوست کمک می‌کند ، به این معنی که به پوست شما کمک می‌کند سلول‌های پوستی مرده را ریخته و سلول‌های تازه و جدید را جایگزین آن‌ها کند.

ویتامین B: دریافت کافی ویتامین B7 ، B12 می‌تواند از کم خونی و اگزما جلوگیری کند که می‌تواند چهره شما را تحت تأثیر قرار دهد.

ویتامین B3 یا نیاسین نیز به پوست در حفظ رطوبت کمک می‌کند.

ویتامین C و E: به ساخت کلاژن کمک می‌کند، پروتئینی که به حفظ قابلیت ارتجاعی پوست کمک می‌کند و باعث کاهش خطوط ریز در اثر آفتاب می‌شود.

ویتامین E: آنتی اکسیدانی است که از تجزیه کلاژن جلوگیری می‌کند و باعث ایجاد خطوط ریز و چین و چروک می‌شود.

صفحه تلفن همراهتان را تمیز نگه دارید تمیز کنید

روبالشت خود را هرزچندگاهی بشویید ویا تعویض کنید :

و از سری موارد دیگر عبارت است از:

ورزش کافی

داشتن حداقل 7 تا 8 ساعت خواب در هر شب

محافظت از پوست در برابر آسیب‌های آفتاب

از خوابیدن با آرایش خودداری کنید

 از تونر استفاده کنید:

تونر باعث افزایش رطوبت و آرامش پوست شما می‌شود. برای تسکین دهنده و مرطوب کنندگی بیشتر به دنبال تونرهایی باشید که حاوی موادی مانند بابونه یا گلیسیرین هستند.

کنترل میزان استرس:

استرس باعث تولید هورمونی به نام کورتیزول در بدن می شود که میزان چربی پوست شما را افزایش می دهد وسبب مسدود شدن منافذ پوستی می‌شود .

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *