پوست و مو

باید‌های مراقبت پوستی متناسب با تغییرات فصول سال

 

شاید شما هم متوجه این نکته شده باشید که همراه با تغییر فصول، پوست ماهم نیز دستخوش تغییراتی می‌شود، درواقع بعضی ازافراد در تمام طول سال پوست حساسی دارند،وعده ای دیگر فقط درهنگام تغییرات فصلی با مشکلات پوستی دست و پنجه نرم می‌کنند. این امرسبب شده که روال مراقبت از پوست همزمان با پیشرفت فصول ضروری باشد، درغیراین صورت ممکن است پوست آسیب دیده و تحریک شده‌ای داشته باشیم که علائم پیری را قبل اززمان خود به‌خوبی نشان دهد.

 درادامه باما همراه باشید تا تغییرات پوستی متناسب با فصول را بررسی کنیم.

بهار

با افزایش دما ورطوبت، بهانه خوبی برای پاکسازی عمیق پوست خود دارید. با استفاده از یک لایه بردار، تمام سموم جمع شده در طول زمستان را از بین ببرید. تسریع شدن متابولیسم بدن شما درفصل بهارسبب بازسازی بافت سلولی پوستتان می‌شود.

تابستان

 بزرگترین تهدید برای پوست سالم آفتاب است، بنابراین اطمینان حاصل کنید که هرروز از پوست خود دربرابراشعه UV محافظت می‌کنید. روی یک مرطوب کننده سبک سرمایه گذاری کنید. ازآن روی صورت، گردن و دست‌ها استفاده کنید تا خود را در برابرعلائم اولیه پیری محافظت کنید. علاوه براین، هر بار که بیرون می‌روید، از ضد آفتاب استفاده کنید، باانجام این کارشما از پوست دربرابر آسیب حفاظت وهمچنین ازبروزسرطان پوست جلوگیری می‌کنید.

پاییز

با فرارسیدن پاییز بهتر است به فکر مرطوب کننده غنی تری باشید، همچنین ازماسک صورت برای افزایش آبرسانی پوستتان استفاده کنید. پوستتان را درطول روز هیدراته نگه دارید، انجامش آسان است، فقط با نوشیدن مقداری آب روزانه، به سلامت پوست خود کمک کنید. پوست شما تحت تأثیر سلامت روحی و جسمی شما قرار دارد، بنابراین به طور موثر کنترل استرس و انجام ورزش های کافی به شما کمک خواهد کرد.

زمستان

همراه با سرد شدن هوا، پوست ما نیز خشک می‌شود. علاوه براین، متابولیسم پوست به طور طبیعی در این زمان ازسال کند می‌شود. این به معنای کندتر شدن تجدید سلول است وبه طور کلی منجر به تیرگی پوست می‌شود. درزمستان هوا خشک‌تر و دمای هوا سردتراست، بنابراین از دست دادن رطوبت برای پوست آسان است و در نتیجه چهره ای خشک، کم آب و با بافت خشن ایجاد می‌شود. در زمستان ، دما به سرعت در حال تغییر است، از گرم شدن هوا در خانه به سرما در محیط های آزاد، می‌تواند مویرگها را تحت تأثیر قرارداده وعملکرد سلول های پوستی را بامشکل مواجه کند. با استفاده از یک مرطوب کننده غنی و نرم کننده، با خشکی پوست مبارزه کنید و درعین حال با یک لایه بردار ملایم، شروع به ساخت بافت سلولی پوستتان کنید.

 

باید‌های مراقبت پوستی متناسب با تغییرات فصول سال

درتابستان حتما از کلاه لبه دار وعینک آفتابی استفاده کنید.

در روزهای گرم حتماً مقدار زیادی ضد آفتاب با spf30+ بزنید.

 درزمستان از پوشیدن لباس هایی که سبب تحریک پوست می‌شود خودداری کنید.

اگر چیزی غیر معمول مانند خال روی پوست خود مشاهده کردید به یک متخصص پوست مراجعه کنید، زیرا آنها می‌توانند محصولات خاص یا روش‌های درمانی را به شما پیشنهاد دهند که به پوست شما کمک می‌کند تا سالم تر بماند و به حالت هماهنگی برسد.

از ماسک شفاف کننده استفاده کنید: ماسک‌های شفاف کننده: اگر گرمای تابستان باعث بسته شدن منافذ پوستتان شده، یک ماسک شفاف کننده ملایم مانند ماسک ضد لک را امتحان کنید. ماسک‌های ضد لک می‌توانند پوست شما را خشک کنند، بنابراین همراه با استفاده ازماسک ضد لک از مرطوب کننده استفاده کنید.

ماسک‌های مرطوب کننده: وقتی پوست شما دربرابر سرما وگرما پوسته پوسته می‌شود، یک ماسک مرطوب کننده می‌تواند مانند یک معجزه گرعمل کند.


درمان‌های لایه برداری: اگر پوست شما خشک است، ممکن است لایه بردارها گزینه ی درمانی مناسبی نباشند. اما اگر پوست شما تمایل به چربی دارد، لایه بردارها می توانند چربی اضافی را از بین ببرند وپوست شما را متعادل کنند.

نبایدهای مراقبت‌های پوستی متناسب با تغییرات فصول سال

دوش آب گرم طولانی نگیرید: در حالی که همه از دوش آب گرم طولانی لذت می‌برند، اما آب گرم می‌تواند عناصر طبیعی پوست را از بین ببرد و به خشکی پوست کمک کند. درعوض، برای مدت زمان کمتری از آب ولرم استفاده کنید.

استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید،” این مورد آنقدر دارای اهمیت است که ما آن را درلیست نباید‌ها هم قراردادیم”. درهنگام انجام فعالیت‌های روزانه در محیط آزاد درهرفصلی استفاده از آن را فراموش نکنید.

در صورت ایجاد تغییر چشمگیر در پوست، خود را در معرض نور خورشید قرار ندهید. تغییر رنگ پوست، ایجاد خال و لکه قرمزهمه از علائم اولیه سرطان پوست است. اگر هرکدام از این موارد را مشاهده کردید، باید به یک جراح پوست که دارای صلاحیت منحصر به فرد برای تشخیص و درمان سرطان پوست است مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *